Super mjuka hjältar

Förra veckan fick jag tips om en tjej vid namn Linnea Johansson a.k.a. Limpan som genom sina illustrationer utmanar vår syn på superhjältar och prinsessor. Hon har bland annat skapat målarboken "Super mjuka hjältar" i vilken hon illustrerat Spiderman, Hulken, Stålmannnen och Batman i vardagssituationer. En sån himla fantastisk idé! Då lillen ofta tror att han är en superhjälte just nu och fäktar, hoppar, och sparkar både i luften och på mig, hans pappa och andra familjemedlemmar blev jag lite extra glad över denna målarbok. Perfekt att samtidigt som vi målar tillsammans kunna ge lillen nya tankar kring vad superhjältar gör hur de känner i olika situationer känslor. Målarboken går att ladda ner på nätet och skriva ut vilket jag gjort. Så i dag har vi målat tillsammans. Eller jag har mest pratat men även hjälpt till med att färglägga detaljer. Lillen har precis börjar förstå meningen med att hålla sig innanför linjerna och kämpar på med det. Finaste lilla grisen, tänk vad han utvecklas. En mycket fin ritstund med många härliga tankar tack vare Limpan. ♡