Lillsnackarn

"Ha en bra dag, jag älskar dig" var de sista orden jag hörde innan jag gick till jobbet i morse. Min fina lilla kille, tänk att han snart fyller fyra. Han tar efter allt vi säger just nu och älskar att prova uttryck och nya ord på oss. "Det har hänt en hemskt sak och det var jag som gjorde det" kan han säga och sen visa hur han tappat något på golvet eller liknande struntsaker. Han säger så mycket roligt att det är svårt att hålla sig för skratt och det händer ofta att vi tillsammans brister ut i skratt. Jag för att han använder haranger från filmer/serier vid tillfällen som inte riktigt stämmer överens med orden och han antagligen för att han tycker det är roligt att kunna använda det språk han hört i sina favoritfilmer/-serier. Han är en riktigt liten komiker ibland. I dag när vi möttes när jag kom hem från jobbet var hans första ord efter hej: "har du haft det bra på jobbet i dag mamma? Har du varit snäll mot alla dina kompisar?". Alltså gullklimpen! Jag blev så ställd. Och lycklig över hur fin han är. Bästa E.