Kolmården 1.0

När vi gick och la oss på hotellet i går var vk inte säkra på om det skulle vara någon idé att åka till Kolmården i dag. Väderleksrapporten utlovade regn ändå fram tills sen eftermiddag och att gå runt och plaska kändes inte som ett alternativ. Vi bestämde oss för att ta morgondagen lite som den kom och bestämma oss efter frukosten. När vi vaknade vid 07.30 såg det dystert ut men några timmar senare hade det klarnat något och vi bestämde oss för att chansa. Och vilken hit det blev! Endast ett litet duggregn föll under tiden vi åkte linbanan annars var det uppehåll hela tiden och till och med en del sol. Fantastiskt! Lillen såg mest fram emot att få träffa Bamse, själv såg jag mest fram emot delfinerna. Detta trots att jag egentligen är emot hela fångenskapsbiten. Jag är bara så väldigt fascinerad av dom. Vi kom dit någon gång runt 11 och lämnade parken vid 19 då parken stängde. Tiden bara flög fram. I morrn drar vi antagligen dit igen. Vi köpte 2 dagarspass. Just in case. Och eftersom vi inte hann med en enda ride i Bamses värld så känns det som att en dag till skulle sitta fint. Ja, om det inte är strålande sol i morrn när vi vaknar förstås. Då blir det bad istället!
Lillen skuttade in och fortsatte sen klättra på stenar hela dagen.
Trollungen hittade några kompisar nästan direkt.
Den där vagnen alltså, en life save!  Hade det inte varit för vagnen hade vi alla tre antagligen gråtit inom en timme från det att vi kom in i parken. Helt rätt val att ta med den. MEN, ännu viktigare; den där familjen alltså! ♡Finaste björnen! Speciellt fin då den var på säkert avstånd.
Vi spanade in tigrarna också på betryggande avstånd.Och elefanterna. Hela familjen älskade delfinshowen, fantastiskt smarta och vakta djur. Jag fick rysningar flera gånger om. Lillen tittade storögt, förundrad och imponerad, men ville gärna hålla i mig eller babe. Både ljud- och ljuseffekterna gjorde nog sitt. Riktigt bra!
Efteråt tog vi en välbehövlig paus i den största lekparkshäng jag någonsin sett.
Sen gick vi och hälsade på syrrorna och brollorna och passade på att mumsa lite glass.
Vi avslutade med att se Bamse och tårttjuven.
Och så ville lillen krama Bamse och hans vänner. Snabba kramar blev det och endast en Lille-skutts hann jag med att fånga på bild. Lillen var dock supernöjd så vad gör väl det!