I'm in love with an overall

Jag har gjort det igen! Gått och förälskat mig i ett PoP-plagg som är alldeles för dyrt för vår budget. Det är den gula vinteroverallen jag fallit för. Egentligen skaljackan också men den har vi redan köpt i en annan färg på rean så där får jag backa. När det kommer till overallen känns det inte lika lätt. Vi brukar i vanliga fall (eller ja, det tre senaste åren köpt Kax-overaller från Kappahl som jag älskar men i år har de inga färger som faller mig i smaken. Jag vill inte ha en svart eller en rosa. Den turkosa känns inte tillräckligt vintrig och den lila har marinblå bas. Nä, de faller mig inte alls i smaken tyvärr. Så nu sitter jag och smider planer kring hur jag ska kunna köpa PoPs gula overall billigare. En rabattkupong och bonuscheck Skulle hjälpa en bra bit på vägen men jag tippar på att den i alla fall kommer gå på ca. 900 kr. Det är mycket pengar för ett plagg lillen bara kommer kunna använda en säsong. Fast det är klart, den går ju att sälja sen. PoP har ju bra andrahandsvärde. Och så kan den ju ärvas. Då blir det bara 450 kr per unge. Hmmm, får nog fundera ett tag till.