Det ser ljusare ut!

Plugget börjar ta slut och det nytt börjar ta fart istället. Första jobbpasset har jag även haft idag, nu var det avklarat och det gick ju fint. Första hemma grillningen skedde igår, så jäkla gott det var, marinaden blev helt perfekt!

Solen skiner och det är riktigt härligt i luften. I veckan sticker jag iväg till Sundsvall på RÅM med Röda korsets Ungdomsförbund. Ska blir skönt med lite ombyte, dvs. att få se nåt annat än Luleå. Blir kvar här största delen av sommaren ser det ut som. Vi hade visserligen räknat med det hela tiden och faktiskt nästan hoppats tom. men när det blev spikat kändes det riktigt hårt. Nästan lite orättvist faktiskt! Så som vi har kämpat på med allting och så ska vi inte ens få någon belöning för det. Jo, jag vet, att ha fått jobb är grymt skönt, att snart bli "fria" och kunna ta hand om oss själva är en stor lättnad men det är svårt att vara super positiv när något så härligt som semester byts ut mot jobb och dessutom på en plats vi vistas resten av året. Det finns ju så mycket vi skulle uppleva tillsammans, så mycket jag berättat om som han äntligen skulle få se för sig själv. Jag hade sett fram emot denna sommar så oerhört mycket att det kändes som att världen rasade samman när vi fick det svart på vitt att vi kommer bli kvar här. Jag har dock hunnit hämta mig lite nu och försöker se det positiva med det och förhoppningsvis kommer vi hinna ner något också. Annars får vi ta det i höst.

Det faktum att vi stannar i Luleå i sommar har även fått mig att tänka på annat, så som att alla åker iväg till hösten. Inte nog med att vi ska spendera hela sommaren här uppe, sen när det är dags att börja plugga igen, då kommer det nästan vara lika tomt som under sommaren. Får försöka vända det till att det är en perfekt tid att bonda lite extra och kanske även lyckas jobba ihop lite semester pengar. Men lite jobbigt kommer det nog ändå bli, mörker och kyla och färre vänner, inte den bästa kombinationen precis. Unnar dock tjejerna deras äventyr, det gör jag verkligen!

Nu ska lite plugg avslutas och sen är det käkdags!

¡Cuidense!