Mer kultur åt folket

För några månader sen var jag på parkteatern och såg From Sammy with love. Kulturell skatteåterbäring av högsta kvalitet. I dag har jag och lillen besökt kulturfestivalen och där kan vi snacka kulturell återbäring med råge. Wow! Känns lite trist att vi inte tagit oss in tidigare under veckan men det har inte känts mer än rätt att prioritera sol och bad när det äntligen blivit så fint. Anledningen till att vi åkte in var att lillen skulle få dansa afrikansk lekdans. Och snacka om att det blev succé. Han älskade det och härmade och följde efter dansledaren hela tiden. 
Förutom den afrikanska dansen har han även balanserat på en stålvajer, rockat rockring, ritat och vadat i en fontän.Vi hade riktigt mysigt och lillen njöt, flera gånger på vägen hem sa han: "tack för i dag, mamma". Lilla gulle. Testar och imiterar. Han vet precis vad jag skulle säga när jag känner mig tillfreds efter en fin dag tillsammans och speglar det.