En pinta Dominicana

I natt vann Dominikanska Republiken världskuppen i baseboll och gissa om vi är stolta i M&M familjen just nu. Att ta sig obesegrade hela vägen till final och sen även plocka hem den med 9-0 är verkligen något värt att fira. GOOOOOOOO DR!!!!!
 
Gobiten representando!
 
#1 - - Magnus:

Kul att se att det finns fler i vårt avlånga land som följt WBC. DR vann ju onekligen rättvist, inget annat lag var ens nära att hota dem.

Du får be din sambo att han intresserar sig för baseboll även här i Sverige. Oavsett var ni bor finns det säkert nån basebollklubb nära som behöver förstärkning :)

(om du undrar hur jag hittade din blogg så dammsuger jag konstant senska bloggar för att hitta folk som skriver om baseboll, hehe)

Svar: Måste säga att jag blev aningen överraskad av din kommentar men av din förklaring förstår jag hur du hittat hit. Kul! Kan tyvärr inte påstå att jag direkt varit speciellt aktiv i att följa WBC men med en basebollfanatiker i familjen är det svårt att undgå vad som händer.
Min sambo har spelade ett tag när vi flyttade från Luleå till Stockholm men sen blev det för mycket när vi fick vår son och han valde att lägga krutet på basket då det var närmre. Nu är han dock sugen att dra igång igen så får se om han tar tag i det. :)
Lisa