Too much, too, too, too much!

Färsk som bara den är denna blogg.
Skriver egentligen bara för mig själv, jag vet att det låter klyschigt men jag hoppas faktiskt på att kunna hålla den så privat det nu går på nätet. Har så sjukt mycket tankar som snurrar runt i mitt huvud dagarna i ända och hoppas att denna lilla blogg kanske ska kunna hjälpa mig att se allt lite klarare och slippa ligga vaken på kvällarna tänkandes på vad som behöver göras imorgon, övermorgon och dagen efter denna......
Skulle mycket väl kunna skriva allt detta i en liten bok som jag har med mig i väskan eller har liggandes på nattduksbordet men vet att jag då aldrig kommer skriva något, har nämligen försökt detta många gåger tidigare och lagt av efter bara några dagar. Kanske blir likadant här och skulle det bli så så gör det inget men jag tänker iaf försöka.

Ett som är säkert är iaf att jag tillbringar största delen av mitt liv framför laptopen nu för tiden. Studier, både på orten och på distans och det faktum att jag inte har någon tv gör att den står på de flesta av dygnets timmar. Tänkte därför att det är toppen att skriva av mig här då jag faktiskt behöver ta pauser, tyvärr tas dessa alltför ofta, och varför då inte passa på att skriva av sig frustration, planer och alla andra känslor som hela tiden ligger och pressar. Det är viktigt att ge uttryck för sina känslor, heter det inte så? Går det inte att göra på annat sätt, varför då inte skriva!!?

Hoppas även att detta ska hjälpa mig att slippa prata om alla mina "problem" med andra, ofta ointresserade, människor hela tiden. Kan nämligen ofta vara så att något som för mig är en STOR fråga många ggr för andra är en bagatell. Jag säger inte att jag kommer sluta be andra om råd när det kommer till dessa frågor bara det att jag kanske kan reda ut några av dessa själv nu istället.

Just nu har jag så mycket runt omkring mig att jag inte vet vart jag ska ta mig till och vad gör jag då? Jo, då passar jag på att göra ingenting och försöka glömma bort alla de saker jag egentlligen måste ta tag i och ordna upp.
Well, egentligen är det kanske inte så mycket, tror att jag egentligen överdriver lite, men det känns som att jag har helt sjukt mycket att göra. Kanske främst för att många av dessa saker handlar om beslutsfattanden, något som inte precis är min starka sida. Borde ta tag i detta någon dag. Hmm..där kom det, ännu en sak jag "borde" ta tag i. Jag vill för mycket och NU! Det är omöjligt att hinna med allt jag vill och trots att jag vet att det alltid kommer vara så och det bara gäller att  acceptera och försöka sålla ut de allra, allra viktigaste sakerna så känns det hårt.

Usch och fy, nu blev det ännu mer konkret. Jag hatar att jag tar allt så seriöst och verkar så up tight! Jag som bara vill.....kan inte ens säga vad det är jag egentligen vill. Vill bara utnyttja alla möjligheter som finns och göra rätt val medan de finns där men visst skapar det stress, en stress som många ggr är väldigt onödig.
Tror dock den är nyttig också och att det är utvecklande att leta nya lösningar och vägar åt det håll man vill.

Både bra och dåligt med alla val och inriktiningar alltså.
Inget nytt som vanligt, men massa skriv. :)