Det där lilla

Det är mörkare än vanligt i sovrummet när jag vaknar av väckarklockan. Båda grabbarna sover gott bredvid mig och först tror jag att jag ställt klockan fel. Jag kikar efter. Allt är i sin ordning, det är dags att gå upp. Jag masar mig ur sängen. Möts av ett dis och fukt genom köksfönstret. Det ser kallt ut.

Jag känner mig lite illamående men har svårt att avgöra om det har med den tidiga timmen, hunger eller något tråkigare att göra. Släpper det snabbt då jag ändå inte kan vara hemma. Sätter på mig den lite finare mjukiströjan, känner att jag behöver den i dag. Jag kommer i väg i tid men det känns lite halvtungt och jag går och peppar mig själv. Tittar ner i marken och försöker fokusera. Men det dröjer inte länge innan jag avbryts. Av naturens skönhet.

Plötsligt glömmer jag bort mig själv. Det var precis vad jag behövde just nu. Att bli avbruten av verkligheten.