När väldigt lite flyter på

"Mamma, är det morgon nu?" Lillen väcker mig och det är svårt att ta miste på förväntan i hans röst. Jag svarar att det är morgon och han hoppar upp ur sängen. Sen tittar jag på klockan. 08.20. Waaaaa! Jag som satsat på att vara på jobbet till 08.15 för att kunna förbereda inför ett möte 09.00. Dessutom måste jag tvätta håret och lämna lillen. Bara att ge upp. Jag kommer inte hinna hur jag än stressar. Ringer chefen, pratar lugnt med lillen, förbereder hans frukost, tar en snabbdusch. Tjatar på lillen kläder, klär på mig själv och så snabbsminkning. 09.02 är vi utanför dörren. Tänker att jag kanske hinner med kvart över tåget. Inser att det inte finns en chans. Får vänta i 8 minuter istället. Försöker vara smart men genvägen blir en senväg och jag får återigen vänta 8 minuter. Inser att varken knopp eller kropp är med just nu. Men snart, snart är jag på jobbet. Resten av dagen kan fortfarande flyta på fint. Fingers crossed.Blurry start på dagen.