Waxholm

För att bättra på sommarkänslan ännu lite mer så tog vi båten ut till Waxholm i dag.

Vackra Waxholm med sina charmiga hus och gemytliga atmosfär. Varje besök gör oss mer förälskade. Den här gången gick vi till en liten strand vi inte tidigare besökt. Där verkade mest lokalbefolkningen hålla till.

Vi stannade i flera timmar och njöt av både sol och bad. Eller av badet var det bara jag och babe som njöt. Lillen är den största badkrukeungen jag stött på.

Han var dock glad och nöjd ändå och tyckte nog mest att det var mysigt att vi var tillsammans. Han var sådär riktigt harmonisk och avslappnad. Till och med en liten vila gick han frivilligt med på.

Själv blev jag stucken av en geting för första gången i mitt liv, mycket märklig upplevelse. Efter strandhäng styrde vi kosan mot hembygdsgården för fika.

Jag har nämligen hört rykten om att deras fika ska vara något utöver det vanliga. Jag kan väl säga som så, vi blev INTE besvikna.


Inte alls. Babe beställde dubbelt och jag en baotastor rulltårta. Ska jag vara något kritisk så gäller det allergitänket. Det fanns bara ett bakverk utan ägg till lillen. Havrebollar. Men det alternativet gick som tur var hem så det tänker jag inte haka upp mig på.

Vi hade det supermysigt och kommer helt klart återvända till hembygdsgården nästa gång vi är i Waxholm. Kanske slår jag då till på något matigare, det såg rätt smaskigt ut det med nämligen. Eller så blir det en drink, vem vet?

Innan vi begav oss förundrades lillen över ankorna. Han älskar att peka ut fågelarter och blir alltid superstolt när vi bekräftar att han haft rätt. I dag har vi förutom ankor bland annat sett kråkor, duvor och fiskmåsar. Vi avslutade denna dag med köpemiddag och shopping. Snacka om att jag är redo för sängen nu.