Bra start med Linas matkasse

För några veckor sen tröttnade jag på vår dåliga planering av middagar och efter lite överläggande med P bestämde vi oss för att satsa på att ta hjälp av Lina och hennes kompisar. Vi beställde en prova-på-påse som kom i måndags. En mycket välfylld kasse innehållandes superfräscha råvaror och massor av krav-märkningar och eko-produkter. Jag måste dock erkänna att jag var aningen skeptisk över hur maten skulle räcka till med tanke på hur vi brukar äta men efter första Lina-måltiden betyget är ett A för Amazing. Vi har båda ätit oss riktigt mätta och har mat över till både matlådor och Es middag i morgon. Maten var supergod och det känns fantastiskt att vi fått i oss så mycket grönsaker utan att ens ha någon sallad vid sidan av. Vi kommer definitivt fortsätta med denna lyx. Varannan vecka framöver kommer vi få hem fem middagar för fyra personer direkt till dörren. Fantastiskt tycker jag. Tänk att slippa lägga ner tid på planerande och handlande av middagar. Jag är så nöjd med vårt beslut. Kanske lite väl magstarkt att hylla Linas redan efter första rätten men vi har så mycket fantastiska råvaror i kyl och skafferi just nu att jag känner mig trygg i att resten av veckan kommer fortsätta minst lika positivt. Känn på "frasig kalkonpaj" och "rödbetor med chevré" liksom. Nomnomnom.
Mumsig mat för många måltider.
Grabbarna uppskattade också kassen.