Inte riktigt säker (som vanligt)

Köpte som sagt en matta i går påväg till RKUF. Har letat efter en matta til Es rum ett bra tag nu men kunnat hitta någon som är som jag vill; relativt stor, rund, enfärgad eller multifärgad, korthårig (alternativt trasmatta) till bra (läs relativt billigt) pris. Det verkar bara finns bara långhåriga mattor, helst fyrkantiga eller rektangulära som är enfärgade. Hittar jag mot förmodan någon som är rund och korthårig så är det vanligtvis en bilbanna, hage eller annat barnsligt möster på och det vill jag inte ha. Så när jag gick runt och kikade på Åhléns i går blev jag alldeles till mig när jag hittade den här mattan. Den är sååå fin, jag är helt förälskad. Dyr var den dock men med 20% rabatt blev den i alla fall liiite billigare så jag bestämde mig för att köpa med den hem och "känna" på den ett tag. Nu ligger den på lillens golv och han blev liksom jag kär i den direkt. P tycker också den är fin. Ja, när det kommer till finheten finns det inga problem alls, den är undebar och vi kommer kunna ha den lång tid framöver då det är som en trasmatta. Det är storleken som är problemet, nu när den ligger där på golvet så känns den plötsligt alldeles för liten. Vet inte om jag borde lämna tillbaka den och leta vidare. Fast frågan är ju om jag någonsin kommer hitta en matta som uppfyller alla mina önskemål? Antagligen inte. Dessutom saknas det ju en del möbler i lillens rum också så det kanske inte finns plats för en så mycket större matta om ett tag. Hmmmm...tänk att det ska vara så svårt.
Fina mattan Awesome, extra plus att den är gjord av återvunnet material.