Det här med avslut

Det händer att jag är extremt effektiv och får massvis med saker gjorda på kort tid. Det händer dock inte speciellt ofta. Jag är nog bättre på att skjuta upp saker eller nästan avsluta dem med siktet inställt på att få det där sista gjort "i morgon". Just nu har jag en hel lista på saker jag behöver göra men eftersom inga av dom är direkt tokakuta så känner jag ingen stress över att få dem gjorda utan fyller istället på med nya punkter.
 
Jag ska ringa hyresvärden och göra en felanmälan, skriva på ett medlemsbrev, ringa Brittiska ambassaden och kolla upp vad vi behöver fixa för att P ska få resa in i England, ringa och säga upp min Mama-prenumeration, byta Es skjorta till en större storlek, påminna pappa om borr, beställa studieintyg till Försäkringskassan, fixa brottsregisterutdrag, göra tillägg i ett excellblad och skriva en rapport till en gruppträff.
 
Dessutom finns det massor av saker jag borde ta tag i här hemma också, exempelvis borde jag skrubba kylen, avfrosta frysen, tvätta fönster, skrubba duschen samt lösa stankproblemet i badrummet. Jag borde fixa en smart lösning till Es badbalja, få till någon slags gömma-router-och-telefon-i-hallen-för-nyfiken-liten E-gosing i hallen och en söt och praktisk lösning för Es ytterkläder och skor. Jag borde se till att få bort de sladda till telefonjack som ändå inte är inkopplade och köpa och spika fast skarvsladdar i sovrummet så att det är säkert lagom tills E får upp intresset för att vistas där.
 
Jag måste verklige bli bättre på att få saker gjorda, att inte bara komma på vad som behöver göras och planera inför dem utan faktiskt även se till att avsluta dem. Nu är det ju inte så att jag aldrig avslutar, det gör jag faktiskt. Ingen skulle till exempel kunna ana att vi haft en kalashelg här hemma, alla bevis är undanstädade och i går tog jag med mig lillen till vårdcentralen och såg till att få honom friskförklarad inför inskolningen på förskolan nästa vecka. Så visst får jag saker gjorda. Problemet är bara det att det oftast tar alldeles för lång tid. Jag vill ju att det ska gå svish, svosh.
Svish, svosh - borta!