Digerköl

Varje sommar, när alla börjar gå på semester, slår mig samma tanke - hur lite vi svenskar egentligen vet och har sett av Sverige. Det kanske är dumt att tala för alla, eller det ÄR dumt att tala för alla, men som jag upplever det så att medelsvenken väljer utlandet eller någon enstaka plats i Sverige framför att utforska vårt land. Vanligast känns landstället eller Gotland, eller möjlitvis någon festivalort. Trist tycker jag. Vi har ju så himla många pärlor och på sommaren blir Sverige vackrare än någonsin. Jag är absolut inte bättre än gemene man, det blir en sväg till landstället och någon ut i skärgården om sommaren. Jag håller mig mest till kära gamla Stockholm, och har jag tillräckligt med pengar så blir det en utlandsresa till värmen (numera kommer destinationen vara Dominikanska Republiken i princip varje gång). Jag tycker dock det är trist, funderar över det och hoppas att jag en dag ska bryta mitt möster. Tills dess njuter jag av vackra Sverige på landet i Hälsingland.