Den som väntar på något gott

Mina fina fina vänner gav Elliot, mig och P en helt fantastisk födelsepresent. Vi fick en fotosession för vår lilla familj. När Elliot var ganska exakt en och en halv månad var det dags och Gisela kom hem till vår lägenhet för att föreviga oss. Japp, hon kom hem till oss. Vi slapp krångla på oss kläder och ta oss till nåpn fotostudio. Istället kunde vi ta det lugnt, sova ut och bara vänta tills hon kom. Mycket trevligt. dessutom är det nog det absolut smartaste sättet att fota en nyfödd liten skatt på eftersom det inte riktigt går att styra när denna vill vara vaken, är glad, vill äta, är ledsen, behöver ny blöja eller är förbannad. Hemma är det liksom en aning lättare att som nybliven förälder slappna av och ta allt som det kommer trots att du befinner dig mitt i en fotosession. Hur som helst så blev korten superfina och det var mycket svårt att välja ut de 10 bilder som vi får behålla. Vi drog ut på det ett tag och inte förrän för några veckor sen fattade vi det sutgiltiga beslutet. Sedan dess har Gisela redigerat och fixat med våra valda bilder och i fredags fick vi ett e-mail om att hon är klar och att vi borde ha cd-skivan med bilderna på måndag. Åh, som jag längtar efter att få dem. Nu ska här framkallas, ramas in och hängas upp på väggarna. Äntligen kommer vårt hem bli ännu mera hemma. Jag kan knappt bärga mig tills jag får se slutresultatet.

Här kan ni spana in Giselas fina arbete och kanske boka in en egen session.


Action under fotograferingen.