En dag i stan

Heads up - inlägg som legat och väntat på att publiceras!
 
I fredags tog vi en dag på stan och kikade runt lite, i extrem värme. Mycket vatten blev det men ändå fick jag huvudvärk framemot kvällen. Några tabletter senare mådde jag dock bättre. Vi kikade runt i Zona Colonial, där Columbus först hamnade för många, många år sedan. Till och med jag fick se nya ställen vilken var kul. Pizzan vi åt var däremot inge vidare. Bröd och ketchup skulle jag hellre kalla det.
 
#1 - - Jenny :

Så fiiint!! En kompis, ska till DR i november, bebis på ett år då. Dom försöker få svar ang vaccin mm men inget vet och du är expert på detta så vad måste man göra innan man åker? Några bra att ha tips oxå skulle nog inte sitta fel;)
Ta hand om er och njut utav er tid där borta.

Kram

Svar: Åh, vad kul! Vet du vart i DR dom ska någonstans? Kan nämligen fråga P om lite mer konkret info då. Angående vaccin så behövdes (enligt BVC) förutom de obligatoriska vaccinen som alla bebisar får endast polio. E vad dock endast 9 månader när vi åkte och om jag inte minns helt fel så tror jag att det redan vid 10 månader behövdes en spruta till. Vilken minns jag dock tyvärr inte. Angående vad de ska tänka på innan och under så kan det vara skönt för dem att veta att det i november börjar bli "vinter" vilket gör att det blir mindre outhärdligt. Bra saker att ta med sig är UV-badkläder med kepa (som håller bebis nedkyld och skyddar från solen. Bekväma och luftiga skor. Linnen!! Vi hade bara t-shirts till E och det blir för varmt. Han hängde mest i bara blöjan eller ett par shorts, dock blev huden irriterad av svettiga händer när han var utan kläder. Svårt hur man ska göra med det där. Annars ska välling och gröt tas med, blöjor finns där. Huggies "little movers slip-on" var vi supernöjda med. Vad gäller barnmat så suger utbudet, vi hittade inte mer än två smaker. Efterrätter finns det dock gott om. Yoghurten är dessutom mycket söt men vid 1 års ålder är det lättare. Mat var dock det jag tyckte var jobbigast. Kan faktiskt inte komma på något annat dom behöver fixa med innan dom åker. Ja, förutom att packa carry-on väskan så smart som möjligt så det är smidigt på planet. Förresten så kan det vara bra att veta att dom inte är stora fan av varken bilbarnstolar eller bälte. Kolla upp skjuts till hotellet. Hoppas det hjälpt något. Kram
Lisa