Kick-boxing

Nu är det så trångt där inne att bebis snart inte vet vart han ska ta vägen. Han kickar och boxas för fullt, så pass mycket att jag ibland knappt kan sitta ner. Idag trodde jag nästan jag skulle kissa på mig när han pricka blåsan och igår kväll hoppade tidningen på magen där jag låg och läste. Och ändå är det sex veckor kvar. Kanske ännu mer.

Vi var hos barnmorskan igår och jag hade lyckats med bedriften att gå upp nästan två kilo på ynka tre veckor, ganska tungt gjort tycker jag. Om det är bra eller dåligt är oväsentligt, mest bara fakta. Vi fick veta att vi ska få gå och kolla på bebis igen, på tisdag blir det ultraljud. Ska bli mysigt att få se honom och jag hoppas att vi ska få reda på vad han kan tänkas väga. Han verkar han vänt sig nedåt nu vilket är bra, hoppas han stannar så.

Mycket bebis nu, det är svårt att tänka på något annat måste jag säga när magen hoppar mest hela tiden.