Mensvärk och drömmar

Så, nu var största delen av min produktiva dag över och jag kan slappa llite framför datorn. Har visserligen en hel del plugg kvar men en god mysmiddag ska hinnas med först. Förutom min produktivitet (som överdrivs rätt rejält) så har jag aldrig riktigt vaknat idag. Jag känner mig fortfarande sådär trög som jag brukar vara de första timmarna av dagen och ögonen har inte riktigt ställt in sig utan jag ser suddigt. Känns tt drygt att gå omkring i den här dimman men jag får helt enkelt tänka på det jag uträttat idag och känna mig glad över det. Förutsättningarna var ju inte riktigt de bästa idag så att jag överhuvudtaget satt på mig kläder, sminkat mig och pallrat mig ut med arbetsansökningarna var mycket imponerande. Jag har mensvärk. En sån där riktigt irriterande och ond mensvärk som ligger och pyr för att sen smälla till riktigt ordentligt. Vaknade imorse och insåg att drömmen jag just haft, den som präglades av hur hemskt jobbig mensvärk jag hade, inte var någon dröm utan att jag låg och vred och vände på mig av verklig smärta. Kul start på dagen. Jag som hade trott att jag gjort bort denna månads smärta igår fick mig med andra ord en riktig käftsmäll. Jag hasade mig upp och för att ta hjälp av min mensbästis voltaren och återvände sen direkt till sängen som trots smärtan var underbart skö. Efter det vaknade jag inte förrän halv 12. Värken har tyvärr inte försvunnit under dagen heller, den är mildare, men det är fortfarande inte kul. Som om det någonsin är kul att ha mensvärk, vad tjafsar jag egentligen om. Ganska sjukt att jag tjatar om det här månad efter månad. Jag borde komma över det nån gång och gå vidare, men det är lättare sagt än gjort. Är nog mest bitter för att jag inte orkar gå på basketen, det är nog det. Eller så är jag bara såhär larvig, att jag måste älta skiten. Usch i så fall, då är jag riktigt tragisk. Nu släpper jag det här. Undrar om det uppfattas som äckligt föresten att basera typ ett helt inlägg på mens? Äh, det tycker inte jag, så vad spelar det för roll egentligen hur det uppfattas av andra?

Förutom dessa problem så drömde jag extremt mycket inatt. Konstiga fast ändå ganska närliggande saker. Eller jag tror det i alla fall, kommer inte ihåg speciellt mycket, bara att jag drömt en massa. Det känns som att jag inte sov speciellt djupt. Nästan som att jag var mellan ett sovande och vaket tillstånd, mysko. Ja, det var det.