Jävla s-k-i-t elektronik

I går när det var dags att slå över till fotbollen gick inte kanal 1, 2 eller tv 4 att hitta i våran tv-tablå. Hallå? Vad fan? Hur kan dom bara försvinna??? Vi letade "överallt" efter kanalerna utan framgång och självklart hade tvbolaget stängt. Testade stänga av-sätta på, stänga av-dra ut sladden-vänta i en kvart-sätta på, lämna com hem-kanalen på i en halvtimme som vi blivit tipsade om tidigare (och som då funkade) av com hem själva. Ingenting fungerade och vi fick ta till dator-tricket för att kunna se matchen.

I dag när jag tillslut lyckats peppa mig själv till att sticka ut på en joggingrunda (jag hatar att jogga), stoppat in hörlurarna till mobilen i örona och satt på min favvo-playlist så lägger musiken bara av. Trodde först det var glapp och trixade lite med sladden men inte hjälpte det. Mediefilen hitttades inte var det meddelande jag fick när jag försökte starta om låten. Sedan började alla mina mediefiler (foton, musik, videor, spel o.s.v.) att uppdateras och jag kunde efter ett tag lyssna igen. Glömde nästan bort den lilla incidenten men så hände det igen och oavsett hur många gånger jag tryckte på uppdatera media så dök inte musiken upp och jag fick avsluta joggingrundan (som halvt blev en powerwalk) utan musik. Nu sitter jag här och ska strax gå och lägga mig och jag har inte en enda mediefil i min mobil. Ringsignalen är nu en klassisk riiiiiing-riiiiiing-sony ericsson-signal och bakgrundsbilden svart och tråkig. Tror mina filer är borta forever och kan bara tacka mig själv för att jag är så duktig på att föra över kort till min dator.

Som om inte det vore nog så strejkar även min externa hårddisk. Alla mina kort från tidigare år, som jag har sparat på hårddisken för att jag var orolig att laptopen skulle lägga av, kan nu vara borta. Dock tänker jag inte ge upp när det kommer till dessa ännu, det måste fan finnas ett sätt att rädda mina minnen på.

Nu ska jag sova.