Så vart det julafton igen

Julafton firas sedan många år tillbaka inte längre på det sätt jag önskar. Nu är det istället en himla massa planerande innan och springande under för att hinna med att alla. Mycket av energin som skulle kunna gå till att njuta går däför istället till att få allt att klaffa och få andra att må bra. Nu låter det nästan som att jag lider under julafton men så är det verkligen inte. Nä, jag tycker oerhört mycket om dagen och hade det mysigt igår men jag kunde inte koppla av ordentlig förrän jag satt i kyrkan vid 23.30 med Linnéa och Petra för att ta del av midnattsmässan. Inte ok tycker jag, något måste antagligen ändras för så här kan jag ju inte hålla på år in och år ut. Visserligen kan jag inte riktigt jämföra med hur det var när jag fortfarande bodde hemma, då var det ju mamma och pappa som stod för all organisering och jag flöt mest bara med men ändå, jag vill inte ha det så här. Nästa år ska jag testa något nytt, får se vad det kan bli.

#1 - - elina:

riktigt fina bilder!