Dröjsmål

Min uppföljningsinlägg till Malawiresan verkar dröja längre än jag trott den skulle. Har ingen lust alls att sätta mig och skriva på det, känns liksom bara krystat. Det är konstigt det där är det inte? I början av min resa, på Arlanda, köpte jag en anteckningsbok i pocketformat som jag planerade skriva i under hela min resa. Bearbeta upplevelserna men framför allt köpte jag den för att kunna bevara alla de intryck som jag fick under resans gång. Dock gick detta ungefär lika bra som alla andra gånger jag försökt börja skriva dagbok, det vill säga uruselt!

Det började visserligen ganska bra, jag skrev lite om mina förväntningar men väl på plats tog sömnen oftast överhanden och skrivandet fick minst sagt stå tillbaka. Dessutom skrev jag mer om relationer och mat jag funderade kring än vad vi sysslade med och de verksamheter vi stötte på.  Tror visserligen att det var det viktigaste för mig att skriva om just då men nu var det ju inte riktigt vad boken var menad att ägnas åt.

Lovade mig själv på resan hem att jag skulle skriva klart boken när jag kom hem, vilat ut och fått lite mer perspektiv till resan. Dock inser jag nu att detta är mer eller mindre dömt att misslyckas. För det första kommer jag glöma med tiden och dessutom lyckas jag alltid hitta andra saker som är viktigare att göra som att exempelvis julpynta. Japp, idag har vi hämtat ner julgrejerna från vinden. Granen ställde jag undan i sovrummet, den får vänta i nån vecka eller två till innan den plockas fram, men resten har placerats ut på passande platser. Har hittills alltid tyckt jag har ganska bra med saker men idag insåg jag hur mycket jag egentligen saknar, eller kanske mer korrekt, hur mycket mer jag tror skulle behövas för att få det sådär superjuligt och mysigt men ändå stilrent som jag vill ha det. Ska dock försöka lägga band på mig då det är onödigt att vi köper på oss en massa grejer nu bara några månader innan vi antagligen drar härifrån. En julstjärna har dock inhandlats och åtminstone en till kommer det bli då även sovrummet behöver få sig en liten julpimpning.

Önskar vi hade lite fler möbler i vårt hem. Vi saknar ett antal olika sorters hyllor och det märks speciellt sähär när dekorationer ska upp. Hela köksbordet är fullt med böcker så oavsett vad som görs i köket och hur väl vi städar och diskar (om det nu skulle hända) så ser det ändå ständigt ut som det varit jorskalv. Fan, har lust att bara sticka ut och shoppa till mig en schysst bokhylla men det är alltid så himla dyrt. Finns en på IKEA som jag varit lite sugen på ett tag men nu nu när jag letade upp den var den inte alls lika het som jag mindes den. Dessutom är det en bit till IKEA härifrån så det får nog vara i alla fall. :(

Nu ska jag surfa lite på blocket tror jag, kanske har jag tur och "ramlar" över en superschysst bokhylla. :P Malawiupdaten får alltså, som tidigare nämnts, vänta!