Hungrig

Tänk vad livet kan komma att kretsa kring mat och på så många olika sätt också. Jag är KONSTANT hungrig. I vanliga fall skulle jag se till att hämma denna hunger med vad än jag kan komma på men nu, nu väljer jag istället att vänta och äta när jag "ska" äta. Det låter kanske värre än vad det är, jag äter, bara inte på samma sätt som vanligt. Nu tänker jag till lite innan och framför allt, drar ner på portionerna. Det är inte alltid det lättaste, fy så mycket gott det finns och tänk så mycket godare det blir andra portionen..hahaha!

Ett bra sätt att tämja hungern lite är dock att käka banan. Lite jobbigt bara när den hunnit bli så där gul under dagen i väskan att den fått den där lätt motbjudande lukten och smaken jag inte riktigt klarar av. Då tar det tid att få ner den, men det är inte omöjligt, absolut inte, inte när magen skriker efter mer. På tal om magen ja, den är så glad och snäll nu. Antar att det har en hel del att göra med mina förändringar så dom kommer jag "keepa up".

Magen börjar även bli lite brun nu, väldigt lite, men dock lite. Värmen har ju nämligen även hittat till Luleå nu och ni ska tro att vi alla tar varje chans till att njuta i solen, när som helst och hur som helst. Att sitta på balkongen i bikini är kanske inte det bästa jag vet, speciellt inte med alla grannar så tätt inpå, men ibland så överväger det positiva det negativa och jag har flera gånger under de senaste dagarna tagit ut köksstolarna, strippat ner mig själv  och satt mig och pluggat i värmen. Så underbart! Balkongen är helt klart 1:a på min "sommarens hetaste" lista 2009. Ska bara piffa upp den lite så att den kan användas som den ska.

Sommaren är på väg på riktigt och jag njuter till fullo, med eller utan böcker i mina händer!

Holla!